Kako se vesti dana tretiraju u medijima


Globus Posao

Informacije koje dobijamo na dnevnom nivou o događajima koji se odvijaju tokom kraćeg vremenskog perioda su vesti dana. One uglavnom imaju imaju „rok trajanja“ od jednog dana do jedne nedelje. Retko se dešava da neka vest nedeljama nosi titulu „vesti dana“, već nakon što popusti interesovanje za tu temu, na red dolaze druge vesti koje će poneti tu tiulu.

Ipak, to ne umanjuje njihovu važnost i neke vesti koje su bile vesti dana nastavljaju da žive kao događaj koji je obeležio nedelju, mesec godinu pa čak i deceniju. Vesti dana po pravilu moraju da odgovore na pet osnovnih pitanja novinarstva: ko, šta, gde, kada i zašto, ali takođe moraju da budu i aktuelne i da govore o nekom aktuelnom događaju.

Kratke informacije koje su ustalasale javnost mogu da budu vesti dana. To su važne, upečatljive vesti na koje čitaoci reaguju velikim interesovanjem i željom da saznaju više o tom događaju. Pažnja čitaoca je zaokupljena duže vreme kada su u pitanju vesti dana baš zbog njihove važnosti.

Kako vesti postaju vesti dana

Događaji koji izazivaju veliku pažnju javnosti, urezuju se u kolektivnu svest ljudi i ostavljaju dugotrajne posledice na društvo, kao i na pojedinca su posebna vrsta vesti dana.

Primer za takve vesti su velike nesreće, tragedije, atentati na poznate ličnosti, poplave i požari velikih razmera, ali i vesti poput kraljevskih venčanja, prinova, političkih odluka ili sportskih takmčenja i pehara.

Dakle, nisu samo nove sveže vesti koje su se danas desile po prvi putvesti dana, to mogu da budu i događaji koji se ponavljaju iz godine u godinu poput sportskih takmičenja, predsedničkih izbora ili Pesme za evroviziju. U periodu kada se održavaju ovakva dešavanja, one preuzimaju primat i pažnju javnosti i postaju vesti dana. 

Ponekad se u toku ovakvih dešavanja mogu izdvojiti posebni događaji kao što je pobeda ili poraz nekog kandidata. Tad je njegova pobeda vest dana, a dešava se da vesti o toj pobedi ili gubitku budu zastupljene nedeljama. 

Ponekad se desi i da vesti dana budu otkrića koja su dugo čuvana od očiju javnosti, kao što su potresne priče poznatih ličnosti ili posledice velikih prirodnih katastrofa, naučna otkrića i tako dalje. 

Odnos medija prema vestima dana

U medijima vesti dana dobijaju posebnu pažnju i prema njima se novinari odnose sa velikom pažnjom. Ovo uglavnom iziskuje velike napore cele redakcije. U procesu kreiranja vesti dana najčešće učestvuju i urednici. Često se dešava da u ovakvim slučajevima redakcije rade prekovremeno, pa se često kaže da novinari nemaju radno vreme. 

Ukoliko se vesti dana predstavljaju na televiziji, neretko se dešava da programska šema bude prekinuta ili da se puste emisije koje su posvećene ovoj temi. U štampanim medijima vesti dana zauzimaju naslovnu stranu, ali i veliki broj strana unutar publikacije. Ako su portali u pitanju, vesti dana se pretvaraju u blogove koji se ažuriraju iz minuta u minut i u koji se vesti o izvesnom događaju unose po hronološkom redu radi bolje preglednosti.

Pored osnovne funkcije da obaveste javnost o nekom događaju, vesti dana imaju za cilj i rast čitanosti, gledanosti, odnosno klikova, ukoliko se radi o portalima. Ono što im je zajedničko jeste da se ne pripremaju unapred već prate interesovanje čitalačke publike. 








Srodni tekstovi:


Iskoristite produženi vikend i upoznajte se sa Cirihom

Novogodišnji i božićni praznici mogu biti odlična prilika da organizujete mini putovanje i up...

Detaljnije

Tajanstveni Prag, otkrijte skrivena čuda Češke!

Prag, poznat kao biser središnje Evrope, grad je koji očarava posetioce svojom jedinstvenom k...

Detaljnije

Koliko su vaše brave zaista sigurne?

Sigurnost doma možemo da obezbedimo na različite načine, ali su ulazna vrata početna tačka od koje m...

Detaljnije

Zašto je važno pronaći vreme za sebe nakon napornog radnog dana?

Ljudi moraju pronaći vreme za sebe kako bi obnovili energiju. Studije pokazuju da redovno vreme za o...

Detaljnije
Copyright © 2018 Tikets. All rights reserved.
Izrada sajta by GW, SEO by WBS