Koliko rad iz kancelarije utiče na bolje poslovne rezultate?





Pred modernim poslovanjima se danas ukazuje široka paleta opcija organizacije radnih procesa. Vlasnici kompanija danas imaju na raspolaganju brojne benefite tehnološkog napretka koji između ostalog čine mogućim rad na daljinu, hibridni princip rada, fleksibilno, odnosno klizno radno vreme i tome slično. Sve ovo dovodi do diskusije u vezi sa time koliko je ovaj tip komfora prijatelj produktivnosti, tačnije koje su to pogodnosti koje nudi tradicionalna kancelarija i da li one izostaju ukoliko se odlučimo za drugačiji vid angažmana.

Uticaj radnog prostora na koncentraciju

Kada je u pitanju uticaj radnog prostora na fokus zaposlenih na radne zadatke, mišljenja u vezi sa značajem rada iz tradicionalne kancelarije su podvojena. Ovo mahom zavisi  od slučaja do slučaja, te će nekima distrakcija biti prisustvo kolega i njihova eventualna nefokusiranost na rad, dok će drugima smetati brojne distrakcije u kućnom ambijentu, gde ih pri radu ometa dinamika svakodnevnog života i brojni izazovi poput usputnih kućnih poslova, pripreme obroka i pretežno samostalnog dirigovanja tempom rada. Tradicionalna kancelarija je u osnovi bolje opremljena u svrhu pružanja mogućnosti fokusa zaposlenih i u ovom prostoru se po pravilu neguje kultura neometanog rada, jer je to njegov osnovni cilj. U kompanijama koje naročito vode računa o uslovima za rad zaposlenih, dobra koncentracija se podržava i dodatnim elementima prostora, poput implementiranja određenih boja koje umiruju i podstiču kreativnost poput zelene i narandžaste, kao i saksijskim biljkama i adekvatnim osvetljenjem. Mimo tradicionalne kancelarije ne možemo očekivati ovakvu ciljanu potporu produktivnosti, odnosno moramo sami uložiti trud ne bismo li je sebi obezbedili.

Opremljenost sredstvima za rad

U toku rada mnogi od nas svakodnevno koriste brojna sredstva za rad, koja se razlikuju od koraka do koraka radnog procesa. Ukoliko radimo takoreći u sopstvenoj režiji, moramo imati jasnu sliku svih faza svog radnog dana, odnosno svojih projekata, ne bismo li mogli da obezbedimo sebi sav neophodan kancelarijski materijal, tačnije svu opremu koju koristimo u toku rada. U svakoj prikladno opremljenoj tradicionalnoj kancelariji, sa druge strane, postoji prostor za skladištenje materijala kao što je papir za štampanje ili toneri, te zaposleni u ovom kontekstu imaju nesumnjivo bolje uslove u pogledu dostupnosti neophodne kancelarijske opreme.

Komunikacija u okviru kolektiva

Moderne tehnologije danas čine mogućom neometanu komunikaciju sa kolektivom i u slučaju rada na daljinu. Ovde govorimo pre svega o kanalima za pisanu komunikaciju, a zatim i različitim opcijama za video sastanke. Iako je jasno da se tehnološki napredak između ostalog fokusirao i na rešavanje problema timske komunikacije i da danas postoje sjajna rešenja, činjenica je da je za radne tokove spontana direktna komunikacija u kancelariji neprocenjiva. Na ovaj način se mnoga pitanja rešavaju brže i u hodu, a takođe se i ojačava timski duh i neguju prijateljski odnosi među kolegama, dok se nesporazumi karakteristični za pisanu komunikaciju svode na minimum.

Pitanje preplitanja privatnog i poslovnog života

Agrument koji zasigurno ne ide u prilog radu od kuće jeste česta nemogućnost distanciranja od radne atmosfere. Dok se neki od nas lako mentalno isključe iz radnog  okruženja jednostavnim isključivanjem računara, drugima ovo neće tek tako polaziti za rukom i padaće u zamku neprestanog dovršavanja pojedinih zadataka i zapravo neprestanog rada. Rad iz kancelarije čini da fizička distanca od posla nakon završetka radnog vremena dozvoli da se opustimo, što je važno kako za kvalitet našeg privatnog života, tako i za našu produktivnost u kancelariji. Ukoliko se istinski odmaramo od posla u toku perioda dana koji je za to namenjen, naš radni performans će po povratku u kancelariju biti uočljivo kvalitetniji.


Tradicionalan način rada nesumnjivo ima brojne benefite, koji se pre svega objašnjavaju činjenicom da govorimo o prostoru koji je namenski organizovan i opremljen da podrži efikasnost zaposlenih. Mišljenja su, međutim, prirodno podvojena, te veće kompanije uvode hibridni model rada, koji omogućuje zaposlenima da samostalno načine izbor na osnovu uticaja različitih vidova angažovanja na njihove rezultate. Iako rad od kuće podrazumeva izvestan komfor i uštedu vremena, činjenica je da se mnogi odlučuju za povratak u kancelariju, prepoznajući pozitivan uticaj tradicionalnog vida rada na odnose sa kolegama i tokove radnih procesa.








Srodni tekstovi:


Zašto je sušeni ugalj dobar?

Pronalaženje adekvatnog grejnog rešenja je jesenja briga za sve, kada je vreme da se pripremi...

Detaljnije

Koje poslove banka online obavlja?

Bankarsko poslovanje putem interneta je usluga koju nude sve banke i služi za brže, lakše i e...

Detaljnije

Prednosti redovnog odlaska u dečije igraonice

Dečije igraonice su veoma popularne među roditeljima i decom kao mesta gde mališani mogu prov...

Detaljnije

Šta uraditi sa ušteđevinom u vreme inflacije 

Inflacija je svuda oko nas, od goriva do hrane, i vrlo je malo stvari koje možemo da uradimo povodom...

Detaljnije
Copyright © 2018 Tikets. All rights reserved.
Izrada sajta by GW, SEO by WBS